۳ دی ۱۳۹۱، ۹:۴۰

واعظ زاده به مهر خبر داد:

آخرین وضعیت تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت/ مشارکت نخبگان در تهیه الگو

آخرین وضعیت تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت/ مشارکت نخبگان در تهیه الگو

رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از مشارکت نخبگان در تهیه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان همین دهه الگو تهیه و اجرا شود.

دکتر صادق واعظ زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از جمله اقداماتی که باید صورت گیرد، استفاده از حضور گسترده جوانان، فکور و پرنشاط است.

وی ادامه داد: تا کنون برای تحقق این هدف، دو رویداد مهم محقق شده است، اولین رویداد، نشستی بود که در ابتدای سال جاری برگزار شد و دومین رویداد برگزاری کنگره پیشگامان پیشرفت بود که در این نشست چند صد جوان پرانگیزه و دانشمند از اقصی نقاط کشور با هدف طراحی الگو پیشرفت کنارهم جمع شده و نظرات خود را منعکس کردند.
 
رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بابیان اینکه نتایج این هم اندیشی در اختیار طراحان الگو قرار می گیرد، تصریح کرد: جوانان زیادی در حلقه‌های اصلی این طراحی وجود دارند و برنامه ما استفاده از نیروی نخبگان و جوانان است.
 
وی ادامه داد: این جوانان با مشارکت در طراحی مهمترین برنامه پیشرفت کشور، آماده می شوند تا این برنامه را مدیریت و اجرا کنند، چرا که این برنامه آینده است و آینده متعلق به جوانان است.
  
واعظ زاده به تشریح طرح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت و ادامه داد: این الگو باید یک الگوی اسلامی باشد و خوشبختانه اسلام برنامه زندگی است و برای ما و ملت ما که به اسلام معتقد هستند کار طراحی پیشرفت کشور را آسان تر می کند به اصطلاح متخصصان غربی طرح اولیه آن آماده است.
 
رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: در این الگو باید مقتضایت کشور، مقتضیات ملی،  منطقه ای،  روحیات مردم،  سرمایه‌های ملی،  وضعیت زمان،  فرهیختگی نیروی انسانی و ... همه لحاظ شده و با طراحی خوب و مدیرت جوان و قاطع اجرا شود و با اجرای ان یک جهش در وضعیت زندگی و معنوی  مردم در میان مدت ایجاد شود.
 
واعظ زاده در پایان اظهار امیدواری کرد که این الگو در همین دهه پایان یافته و اجرای آن آغاز شود.
کد خبر 1772730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha